t-portal

Zdrava KOŽA i BLISTAV TEN: Ovi VITAMINI i MINERALI su ključni za MLADALAČKI IZGLED!

Mjesto za vašu reklamu.

Evo koji vitamini, minerali i masne kisjeline će vam pomoći da ostanete mladoliki.

Koža je nevjerovatan organ. Naše lično “bojno polje” koje tijelo štiti od svega škodljivog, od ekstremnih temperatura do opasnih hemikalija. Zato je jako važno da joj pružite odgovarajuću njegu, zaštitite je od nepovoljih uticaja i pomognete joj da bude što je moguće zdravija.

Pored zaštitne funkcije, koža je i najvidljiviji dio tijela. Ponekad se želja da koža ostane “vječno mlada”, ili da se bar uspore prvi znaci starenja, može pretvoriti u opsesiju. Ali, kožu bi trebalo da posmatrate kao i svaki drugi organ, što znači da je najvažnije da bude – zdrava. Baš kao i vi. A zdravlje je ionako uvijek lijepo.

Za zdravlje kože, važno je da spriječite dejstvo slobodnih radikala koji izazivaju oštećenja ćelija. Vitamini i minerali mogu da zaštite ćelije kože od ovih oštećenja, koja ubrzavaju pojavu prvih znakova starenja, ali i pogoršavaju stanje kod osoba koje pate od ekcema, na primjer.

Važno je da njegujete kožu, ali još je važnije da je hranite “iznutra”, jer ćete tako izgledati ljepše, ali ćete imati i više energije. Ove vitamine i minerale dermatolozi smatraju ključnim za zdravlje i mladalački izgled kože:

Vitamin A

Jedan od najvažnijih vitamina kad je zdravlje kože u pitanju, vitamin A, ili retinol, koristan je za sve slojeve kože. Pomaže da se kolagen održi na zadovoljavajućem nivou, a štiti ćelije i od štetnog uticaja sunčevih zraka. Ubrzava zacjeljivanje površinskih povreda, a neophodan je i za pravilno funkcionisanje lojnih žlijezda oko folikula dlake. Vitamin A potpomaže regeneraciju ćelija, a očigledan rezultat toga je manje bora.

Potrebe organizma za vitaminom A možete zadovoljiti ako se zdravo hranite. Dobar izvor su tamnozeleno lisnato povrće, ako i narandžasto i žuto voće i povrće. Ima ga i u jajima, mlijeku, žitaricama.

Vitamin C

Ne smijemo potcijeniti značaj snažnog antioskidanta, vitamina C. Ovaj vitamin pomaže u izgradnji proteina koji su sastavni dio kolagena. Štiti kožu od štetnog dejstva slobodnih radikala, kao i od uticaja UV zraka. Ako se u formi seruma nanosi na kožu, pomaže u izbjeljivanju fleka koje nastaju sa godinama.

Vitamin C ili askorbinska kiselina nalazi se u mnogim namirnicama. Osim u citrusnom i drugom voću, ima ga u brokoliju, prokelju, karfiolu, paradajzu, paprici…

Vitamin E

Ovaj snažan antioksidans poznat je po svojim iscjeljujućim svojstvima. Odavno već važi za jedan od najdragocenijih vitamina za zdravlje kože. Zajedno sa vitaminom C, vitamin E ojačava ćelijski zid. Štiti od UV zraka i oštećenja izazvanih dejstvom slobodnih radikala. Pomaže u održavanju vlažnosti i sprječava zapaljenske procese.

Dobri izvori vitamina E su orašasti plodovi i sjemenke, naročito bademi i sjemenke suncokreta. Ovaj važan vitamin nalazi se i u spanaću, brokoliju i crvenoj paprici.

Vitamin D

Najvažniji izvor vitamina D je sunce. Ako živite u podneblju u kojem je mnogo prijatnih, sunčanih dana, vjerovatno nećete imati problem sa manjkom ovog vitamina. Svega desetak minuta izlaganja suncu sasvim male površine kože (podlaktice, na primjer) biće dovoljno. Ovaj vitamin pomaže stvaranje zdravih ćelija u čitavom organizmu, a jedan je od najvažnijih i za zdravu i lijepu kožu. Vitamin D važan je i u prevenciji određenih oboljenja kože, kakva je recimo psorijaza.

Iako je gotovo nemoguće potpuno zamijeniti efekat sunčevih zraka, vitamin D se nalazi i u određenim namirnicama, kakve su na primer masna riba (tunjevina i losos), sir, jaja…

Vitamin K

Iako se o vitaminu K ne priča toliko često, on je neophodan za obavljanje tjelesnih funkcija, recimo za cirkulaciju krvi, za zgrušavanje krvi… pomaže u zarastanju rana i umanjuje ožiljke. Može biti od koristi i u ublažavanju strija, sitnih vena, tamnih podočnjaka, i staračkih fleka.

Dobri izvori vitamina K su tamnozeleno lisnato povrće, brokoli, karfiol, prokelj, kao i riba, meso i jaja u nešto manjoj količini.

Vitamin B3

Vitamin B3 je takođe moćan antioksidans, i važan je za zdravlje kože. To je esencijalni vitamin, što znači da ga organizam ne sintetiše sam. B3 pomaže u oporavku oštećenih ćelija, popravlja hidrataciju i daje vam zdrav, blistav ten.

Dobar izvor vitamina B3 je kikiriki, a sadrže ga i meso, mahunarke i sjemenke.

Cink

Cink je mineral koji je jako važan za spoljašnji sloj kože. Osnažuje ćelijski zid, pomaže u zarastanju rana, a djeluje i kao antioksidant, ublažavajući oštećenja izazvana UV zracima. Manjak cinka ponekad može izazvati osip koji svrbi i koji ne nestaje tretiranjem hidratantnih ili steroidnih krema.

Ima i antiimflamatorna svojstva, tako da pomaže kod ekcema ili rozacee.

Ovaj esencijalni mineral nalazi se u mesu, mlečnim proizvodima, mahunarkama i orašastim plodovima.

Omega-3 masne kiseline

Vrlo važne za opšte stanje organizma, pa i za zdravu kožu i lijep ten. Kožu hrane “iznutra”, održavajući joj čvrstinu i elastičnost, čime se usporava nastanak bora. Masne kiseline pomažu u izgradnji čvrstih ćelijskih membrana, što zaštitne barijere čini “nepobjedivim”.

Najbolji izvor omega-3 masnih kiselina su riba i morski plodovi, a ima ih i u orašastom voću.

Polifenoli

Polifenoli su antioskidanti koji se nalaze u namirnicama koje uglavnom volimo. Recimo… u čokoladi, grožđu, naru i zelenom čaju. Moćni su saveznici u borbi protiv starenja, a kožu štite i od štetnog djelovanja UV zraka.

Mjesto za vašu reklamu.

Dodaj komentar

Najnovije

Anketa

Da li vam se sviđa t-portal
  • Dodajte odgovor
Mjesto za vašu reklamu.

Oglas

  • Ovdje može biti vaša reklama